← Vissza a Hammy3.com-ra

Helló, integrált kommunikáció! Számoljon velünk!


Október 7-i rendezvényünkön a résztvevő marketing- és IT szakemberekkel közösen dolgoztunk ki egy esettanulmányt, hogy számszerűsítsük az integrált kommunikáció előnyét a szokásos hírlevélküldéssel szemben. Íme, az eremények! 

Képzeletbeli biztosítótársaságunk szeretné megszólítani az ügyfeleit, azzal a céllal, hogy rendszeres díjszámláik átulással történő fizetésére ösztönözze őket. Hogy az akció hatékony legyen, némi kedvezményt és egy ajándékkupont is felkínál a kampány időszaka alatt fizetési módont váltó ügyfeleknek. Milyen eredményeket hozhat a kampány, ha egyszerű hírlevélküldéssel, illetve ha tervezetten több lépcsős, több csatornás kommunikációval támogatjuk meg?

A hírlevélküldés e-mailben történik. Számszerűsíthetjük, hogy vajon a címzettek közül arányaiban mennyien nyitják meg az e-mailt, és közülük arányaiban mennyien hajtják végre a felkínált akciót, ami a díjfizetés módjának megváltoztatása.  Az első arány "marketing konverziós aránynak", a másodikat "üzleti konverziós aránynak" nevezi a szaknyelv.

Október 7-i rendezvényünk résztvevői 15%-os marketing konverziót és 5%-os üzleti konverziót valószínűsítettek. Amennyiben 50 ezer ügyfelet szólítottunk meg, az elért üzleti eredmény: 50.000 * 15% * 5% = 375 ügyfél, akiket sikerült elektronikus számlabefizetési módra ösztönöznünk.

És most lássuk a több lépcsős, több csatonás kampányt!

Az első lépés itt is a hírlevelek kiküldése. Azok között, akik megkapták az e-mailt, feltehetjük, hogy arányaiban ugyanannyian nyitják meg azt, illetve hajták végre az akciót, mint az egyszerű küldésnél - vagyis nyertünk 375 elektronikusan fizető ügyfelet. Innentől válik azonban érdekessé a folyamat. A technológiának köszönhetően ugyanis azonosítani tudjuk, az egyes címzettek hogyan reagáltak, és forgatókönyvszerűen további lépéseket kezdeményezhetünk.

Lesz, aki meg sem kapja az üzenetet. A visszapattanásnak többféle oka lehet, de anélkül, hogy ezeket elemeznénk, megbecsülhetjük, milyen arányban fordul elő a jelenség. Rendezvényünk résztvevői 10%-os visszapattanási arányt valószínűsítettek.

Mindazok körében, akik nem nyitották meg az e-mail (akár azért, mert az el sem jutott hozzájuk, akár azért, mert megkapták, csak éppen nem foglalkoztak vele) élhetünk a csatornaváltás lehetőségével. Amennyiben az ügyfélnek megvan a mobilszáma, automatizált módon SMS-t küldhetünk neki, amire szintén reagálhat. A webinárium résztvevői úgy becsülték, az e-mailen elérhetetlen ügyfelek 8%-a lesz SMS-ben elérhető, és az SMS-t kapók közül 15% fogja végrehajtani az akciót. Kampányunk SMS-ágával így 60 további ügyfelet fogunk nyerni.

Ne feledkezzünk meg a tanácsadói hálózatról sem! Egy integrált kampányban ők belső értesítést kapnak mindazokról az ügyfelekről, akikre sem az e-mail, sem az SMS nem volt hatással. Résztvevőink úgy vélték, a tanácsadók telefonon el fogják érni hozzájuk közvetített ügyfelek 20%-át, és körükben 15%-os sikerrátát könyvelhetnek el. Ez nem kevesebb mint 148 olyan új ügyfél, akiket a tanácsadók közreműködésével nyerünk meg.

Végül pedig még egy emlékeztető e-mail küldhetünk ki mindazoknak, akik eddig nem mutattak érdeklődést. A hozadék itt már biztosan alacsonyabb lesz, de sok kicsi sokra megy. A második e-mailes megkeresésnek úgy a marketing-konverziós, mint az üzleti konverziós arányát az első megkeresés felére becsülhetjük. Ez az óvatos becslés még így is 70 új ügyfelet jelent.

Mennyi tehát az integrált kommunikációval megszerzett ügyfelek száma? Webináriumunk résztevői szerint 375+60+148+70=654. Ami csaknem 75%-kal magasabb arány, mint az egyszerű hírlevélküldés esetén.

A  kérdés persze adódik: hogyan tudjuk mindezt lebonyolítani? A rendezvényen Fülöp Péter termékigazgatónk magyarázatokkal együtt is alig több mint 10 perc alatt készítette el azt a folyamatmodellt, ami a Hammy rendszerében ténylegesen leképezi a fenti üzleti logikát. Beszéljenek magukért a képernyőfelvételek!

A kampány lépéseinek forgatönyve a Hammy-ben:

   

Az egész kampány áttekintése a Hammy-ben:

Vajon optimisták vagy pesszimisták voltak a résztvevők?

Ön kisebb vagy nagyobb sikeraránnyal számolna az egyes lépésekben?

Milyen végeredménnyel volna elégedett?

Lépjen kapcsolatban tanácsadóinkkal, akik segítenek kampányainak fejlesztésében, és a legjobb eredmény elérésében!

-

Az alábbi hivatkozásra vagy a képre kattintva a teljes esemény visszanézhető a youtube-on: https://www.youtube.com/watch?v=Nl7haZ1ZLu4