Több kommunikációs csatorna egységes kezelése. A legjelenetősebbek: email, SMS, Facebook és nyomtatás. Acsatorna kezelés struktúrája egységesen kialakított, könnyedén lehet új csatornákat implementálni és testre szabni, egyedi igények alapján.
Elérhető egy alap ügyélportál funkcionalitás. Ennek lényege hogy az ügyfél nem kapja meg az érzékeny adatokat tartalmazó üzenetét, csupán egy értesítést, opcionálisan. Az ügyfélportálba belépésnél egy jelszóval védett övezetbe tereljük, és itt biztonságosan tudja megtekinteni dokumentumait, üzeneteit, illetve üzenthet vissza is az intézménynek.
Lehetőség van arra hogy az eredeti levél szöveg helyett egy értesítő levelet küldjön ki a rendszer. Ez az érzékeny adatok kezelése miatt jelentős. A funkció az alapja az ügyfélportál-integrációnak: az ügyfél csak egy egyszerű figyelmeztetést kap arról hogy üzenete érkezett, majd az ügyfélportálba belépve, az ügyfélportál már a teljes levelet tudja letölteni a rendszerből, csatolmányokkal, metaadatokkal kibővítve.
A kommunikációs csatorna paraméterei dinamikusan, akár küldésenként meghatározhatóak. Ebbe beleértjük a küldő adatait (email cím, név, telefonszám ha SMS a csatorna), a válasz csatornát, kommunikációs pontok definícióit (SMTP szerver, SMS Gateway, stb), és egyéb beállításokat is.
A kézbesíthetetlen (visszapattanó) leveleket regisztrálja, és értesíti a kapcsolódó rendszereket további feldolgozás céljából. Többféle visszapattanó levél azonosítás lehetséges, subaddressing és extension header alapú. Az előbbi esetben a visszapattanó cím (return-path)-ba történik az azonosító injektálása, utóbbi esetben pedig a levél header információi között rejtjük el azt.
A kézbesíthetetlen (visszapattanó) levelek különböző okból keletkezhetnek. Léteznek olyan hibaokok, melyek ideiglenes hibára utalnak, és léteznek permanens hibák. Lehetőség van szabályrendszer felállítására, azaz bizonyos hibák esetén automata újraküldés konfugrálható. Megadható az összes próbálkozás száma és a közöttük eltelt idő is.
Több visszapattanó fiók definiálható az alapbeállítások mellett. Akár különböző sablonokhoz megadhatóak visszapattanó fiókok. Igy szeparálhatóak a különböző tartalmú levelek visszapattanó üzenetei.
Az ügyfelektől érkező leveleket regisztráljuk, elmentjük egy zárt, jelszóval védett adatbázisba. Biztosítjuk azt is hogy utólagos módosítás ellen védett legyen az ügyfél levél.
A válaszlevelet feldolgozzuk, különböző szabályok mentél tovább küldjük a megfelelő fiókba az ügyfélszolgálatnak. A válaszlevelet kibővítjük konfigurálható adatokkal, annak érdekében hogy a feldolgozást megkönnyítsük, támogassuk.
Több válaszlevél fiók definiálható az alapbeállítások mellett. Akár különböző sablonokhoz megadhatóak válaszlevél fiókok. Igy szeparálhatóak a különböző tartalmú levelekre érkezett válaszlevél üzenetek.
Beállítható engedélyezési lista, úgynevezett white list, amiben felsorolt címzettek kaphatnak csak leveleket a rendszertől. Ennek jelentősége leginkább a tesztüzem alatt, tesztrendszernél jelentkezik. Nem csupán egyezőséggel, hanem reguláris kifejezésekkel is megadható a címzettek köre.
Sikeresen végrehajtott ügyfél kommunikációt követően, az üzenetet tetszőlegesen újraküldhetjük a felhasználói felületen megadott új címre.
Megadható hogy mely üzenetek fontosak és melyek kevésbé fontosak. Az üzleti levelek, kötvények, eszámlák kaphatnak nagyobb prioritást, míg a marketing jellegű üzenetek alacsonyabb fontosságot. Ezt kezeli a rendszer, először mindig a fontos levelek mennek ki, aztán a kevésbé fontosak. Ez tetszőlegesen konfigurálható sablon, vagy sablon csoport szinten.
Küldhető üzenet kommunikációs folyamat kihagyásával rögtön az archívumba is.
A szolgáltatások standard interfészeken érhetőek el, azaz HTTP, HTTPS vagy Queue csatornákon keresztül, Soap XML vagy Rest JSON/JSON API formátumban fogadjuk a kéréseket.
A felhasználói akciókat követi a rendszer. Az email üzenetben elhelyezett link kattintásokat regisztrálja, megnyitást figyeli. Erről az adminisztrációs felületen riprtokat lehet megtekinteni, illetve statisztika emaileket lehet definiálni.
Az üzenetek küldését lehet azonnal indítani, de lehet kérni a küldést egy jövőbeni időpontra is.
A nagy mennyiségű marketing üzeneteket időben el lehet tolni. Megadható az egyben kiküldhető köteg mérete, és az is, hogy két köteg küldése között mennyi időnek kell eltelnie. Például egy 1 millió levelet szét lehet bontani 100 ezer darabos küldésekre, fél órás közökkel.
Komplex kiküldési terveket lehet definiálni adott kommunikációs sablonhoz. Ennek lényege hogy felhasználói akciók hatására további lépéseket (üzenetküldés, várakozás) lehet megadni. A "kommunikációs fa" korlátlan mélységben és szélességben építhető . Egy példa erre: ha kiküldünk egy fontos számlát, és az visszapattan, akkor SMS-ben figyelmeztetjük az ügyfelet. Ha az ügyfél megnyitotta a fontos üzenetet, akkor pedig köszönő üzenetet küldhetünk, akár ezen a csatornán, akár másikon, pl. facebook..
A korábban említett komplex kiküldési terveket Drag and Drop támogatással, könnyedén lehet összeállítani, meglévő terveket áttekinteni és már használatban lévő folyamatokat nyomon követni.
Az előre meghatározott sablonok a szokásos céges arculathoz igazodnak. A rugalmasan szerkeszthető sablonok kiszolgálják a kreatív felhasználói igényeket.
Szofisztikált sablonkezelést biztosít. Különböző csatornákhoz optimalizált sablonokat lehet definiálnii, verziózottan kezelni. A sablonok szövegében dinamikus adatok használhatóak, feltételek, ciklusok, listák. Az email esetén megadható HTML-ben, plain text-ben de akár markdown formátumban is a kiküldendő üzenet.
A sablonok köré keretet lehet definiálni, szerkeszteni. A keretekben ugyanúgy használhatóak a dinamikus adatok, feltételek, ciklusok, listák, stb. Keretek segítségével az általános adatok, fejléc, lábléc, könnyedén újrahasznosíthatóak, illetve egy helyen modosíthatóak.
A sablonok összeállítása során van lehetőség arra hogy fragmentekből, részekből építsük össze. Ezek a részek lehetnek a fejléc lábléc, de tetszőleges, egyéb paragrafusok definiálására is van lehetőség, rekurzívan. A fragmentekben is van lehetőség dinamikus adatok használtatára, feltételekre, ciklusokra és listákra, stb.
Az email titkosítás röviden arról szól, hogy az ügyfélnek küldött email-es tartalom, csatolmányokkal együtt, egy egyedi titkosító kulccsal kódolásra kerül és ezt a titkosított tartalmat kapja meg az ügyfél az email fiókjába. A titkosító kulcsot sosem tároljuk el, csak a felhasználó privát kulcsa kerül tárolásra, az alkalmi kulcs a titkosított tartalommal együtt eljut a felhasználóhoz. Ennek köszönhetően a titkosítás magas szintű biztonságot nyújt, az intézmény nem tárolja a titkosított tartalmat, sőt az ügyfél közreműködése nélkül nem is tudja kikódolni. A titkosított levelet az ügyfél megnyitja a levelező rendszerében, amely egy bejelentkezési képernyőre irányítja, itt egy- vagy két faktoros azonosítást követően (ami konfigurálható) az ügyfél megkapja az eredeti email tartalmat, és igény esetén el is mentheti akár a csatolmányokat, akár az email szövegét is. Az ügyfél bármely eszközön végrehajthatja a kikódolás, megtekintés folyamatát, amiről az intézmény értesül, későbbi statisztikák, riportolás céljából.
Az emailt digitális aláírással képes ellátni egy definiált kulcstárból vett aláíró kulcs segítségével. Ennek eredményeképpen a levél hitelessége biztosított.
A PDF csatolmányt digitális aláírással képes ellátni, egy definiált kulcstárból vett aláírókulcs segítségével. Ennek eredményeképpen a kommunikációs üzenethez csatolt PDF állomány hitelessége biztosított.
A titkosítás az MNB ajánlás alapján készült Hammy funkcionalitás, melynek lényege hogy az ügyfélnek, emailben elhelyezett, érzékeny adatokat is tartalmazó PDF állományt ügyfél által ismert jelszóval kódoljuk. Mivel a jelszó ismert az ügyfél számára (pl. anyja neve, születési dátuma, személyi igazolvány száma, telefonszáma, ügyfélkódja, szerződésszáma, vagy ezek valamilyen kombinációja, stb), és erre utalást is tehetünk a kiküldött email szövegében (megfelelő maszkolással), ezért nem szükséges külön jelszó átadási folyamatot indítani (pl. SMS-en keresztül). Ezáltal költséghatékonyan, ügyfél számára kényelmesen biztosítjuk hogy illetéktelenek ne férjenek hozzá a PDF-ben elhelyezett tartalomhoz. A jelszóképzéshez algoritmus is definiálható, amely hozzárendelhető sablonhoz, sablon csoporthoz de akár ááltalánosságban is alkalmazható.
A PDF csatolmány digitális aláírás mellett hiteles időbélyeggel is ellátható, ha rendelkezésre áll egy időbélyeg szolgáltató. Az időbélyegzés szabványos TSA protokollon keresztül történik meg.
Hiteles időbélyeg szolgáltatást nyújtunk, egyedi megegyezés szerinti kedvezményes árazással.
A PDF csatolmányok vízjelezhetőek, tetszőleges kép elhelyezhető tetszőleges pozíción, átlátszóság megadásával.
Perszonalizált nyomtatható formátumú dokumentumot állítunk elő, docx sablon alapján. A docx sablonban használhatóak ugyanúgy dinamikus adatok, ciklusok, feltételek, listák, stb.. A sablon felépülhet framgentekből is, hasonlóan a kommunikációs sablonokhoz. A folyamat karbantartását és jóváhagyási workflow-ját admin felületen biztosítjuk. PDF generálás szolgáltatás API-n keresztül is (SOAP XML,JSON, JSON API formátumok HTTP-n és Queuen keresztül is) elérhető.
A perszonalizált nyomtatható dokumentumokhoz egy kényelmes, testreszabható felületet biztosítunk, amely segítségével a docx sablonok változóinak érték adható a típusuk függvényében, PDF előnézetben elleőrizhető a végleges forma és végül email küldése is megvalósítható. A docx sablon változói előzetesen konfigurálhatóak, megjelenésük, típusúk, kötelezőségük megadható. Ideális megoldás ez egy tanácsadói nyilatkoztató felület megvalósításához, vagy akár egyedi ügyféllevelek készítéséhez és küldéséhez.
Az üzenethez csatolandó állományokat több forrásból is képes fogadni a rendszer. Szervizhívásban, fájrendszerről, FTP-ről, SFTP-ről, illetve egyedi forrásból is testreszabással.
Az üzenethez csatolandó állományt az intézmény archívumából is képes csatolni az üzenethez megfelelő integrációt követően.
Meghívó üzenetek esetén lehetőség van naptár meghívó (invite.ics) csatolására is, teljes paraméterezhetőséggel.
Nem megszemélyesített, fix csatolmányok küldésére van lehetőség, tetszőleges paraméterekhez és hatályhoz kötve.
Több és nagymértű csatolmány esetén lehetőség van csatolmányok tömörítésére és a kiküldési folyamatot így befejezeni.
PDF aláírási és időbélyegzést nem csak a küldő folyamatban van lehetőség használni, hanem szervizen keresztül, tömegesen, kötegelten is van lehetőség PDF állományok aláíársára és időbélyegzésére anélkül hogy a kommunikációs folyamatban azok részt vennének.
PDF csatolmány esetén konfigurálható hogy milyen tartalmi ellenőrzés fusson, ezzel elkerülhető a hibásan csatolt, nem a megfelelő ügyfélnek szóló érzékeny adatok küldése.
Ha definiált az üzenethez csatolmány, de az nem áll rendelkezésre a megadott forrásból (fájlrendszer, FTP, SFTP, DMS, stb) akkor a rendszer várakoztatja az üzenetet, nem küldi ki. Konfigurálható időközönként újra és újra megpróbálja a csatolmányt begyűjteni. Adott idő után véglegesen elveti az üzenetet.
Kiküldött email levelekhez az SMTP szerver logjait felhasználva igazolás PDF állományt gyárt, melyben benne vannak a kiküldöt üzenet paraméterei, tárgya, szövege, metaadatai. Emellett megtalálhatóak benne az SMTP szerver log adott kiküldésre vonatkozó sorai is. Az elkészült PDF állományt igény esetén beküldi az archivumba, vagy menti a fájlszerverre.
Beépített mérő eszkösz (Metrics) alapú teljesímény monitorozás érhető el. A sorok és modulok áteresztőképessége, sebessége mérhető, periodikusan pillanatkép biztosítható a teljes rendszer állapotáról.
Belső technikai hiba esetén egy supervisor folyamat észleli a hibát, és konfigurációnak megfelelően lokalizálja azt. Leállítja az érintett alrendszert meghatározott időre, letiltja a sablont, ha az a hiba forrása. Ezekről az eseményekről és akciókról emailben értesítést küld a rendszer.
Az üzenetekről külső rendszerek értesítést kaphatnak, melyben látják a státuszok változását, azaz ha hibára futott a küldés, ha sikeres volt, ha visszapattant, ha várakozásban van, illetve ha archiválódott, stb.
Alap statisztikák mellett testreszabható, egyedi statisztikák küldésére van lehetőség, tetszőleges időpontban, tetszőleges intenzitással, megadható címzettek körével.
Elasticsearch integráció, az üzenetek ennek segítségével akár full-text search-ben kereshetőek, és a keresési folyamatok gyorsan kiszolgálhatóvá válnak. A funkció tárhelyigényét tervezni kell.
Az aktív, használatban lévő tranzakciós adatbázis adatait rendszeres időközönkélnt átmenti egy passzív, archiv adatbázisba, azért hogy tehermentesítse az aktív adatbázist. Konfigurálható a mentendő adatok köre, illetve arra is van lehetőség hogy véglegesen törlésre kerüljenek az üzenetek. A konfiguráció általában sablonhoz köthető. Az adatok körét a jogi környezet határozhatja meg.
A felhasználói felület funkciót jogosultsági szinthez köthetjük, így egyéni- vagy csoportszinten beállítható, hogy milyen szintű felhasználók mihez férhetnek hozzá, milyen beállításokat tudnak megtekinteni vagy módosítani.
A kommunikációs sablonok szerkesztése, listázása, illetve a sablonokkal küldött üzenetek megtekintése és listázása is jogosultsághoz kötött. Különböző sablonokat, sabloncsoportokat is lehet felhasználókhoz, felhasználói csoportokhoz rendelni.
Lehetőség van arra hogy egy telepített Hammy alkalmazás több, cégen belüli, különböző organizációt/szervzetet is kezeljen. A felhasználókat egy-vagy több organizációhoz rendeljük és az adminisztrációs felületen történő bejelentkezés után csak a saját, hozzájuk tartozó szervezet beállításait, sablonjait, üzeneteit, statisztikáit, kampányait és riportjait láthatják.
A hibás tételek úgynevezett hibasorba kerülnek. Ezen hibasorokat listázhatjuk, a hibaokokat meg lehe tekinteni és ennek függvényében el lehet dönteni, hogy újra megpróbáljuk a hibát kiváltó lépést végrehajtani, vagy töröljük a kiküldési folyamatból a tételt. Emellett lehetőség van automata újrapróbálást és törlést is beállítani.
A kommunikációhoz használt sablonokat lehet exportálni a rendszerből olvasható formátumban, és ezt importálhatjuk is másik rendszerbe. Ezáltal könnyedén hordozhatóvá vállnak a sablonjaink.
Szofisztikált üzemeltetési funkciók érhetőek wl. A rendszer állapota teljes körűen monitorozható, vertikális és horizontális skálázhatóság biztosított. A Hammy rendszer lazán csatolt, elosztott modulokból épül fel, melyek sorokon (queue) keresztül kommunikálnak egymással. A modulok egy jól meghatározott feladat kör elvégzéséért felelnek, és akár több lábon is futhatnak. Az egyes modulokat el tudjuk indítani és le tudjuk állítani, emellett megkülönböztetünk futási és mentett állapotot. Vertikális skálázás esetén újabb instance-ok indíthatóak, akár specifikus feladattal ellátva (profilozás), horizontális skálázás esetén pedig az egyes modulokból lehet több szálon indítani végrehajtást.
Teljes körű felhasználó kezelés megoldott AD-n keresztül is, aminek keretében a jogosultságok, szerepkörök az AD-ból érkeznek, és ez alapján működhet a felhasználói felület funkcióinak hozzáférése. A felhasználó kezelés másik módja ha a saját adatbázisból kezeljük, azaz vesszük fel a felhasználókat, szerepköröket jogosultságokat.
A teljes kommunikációs folyamatot eseményvezérelten követjük, kommunikációs igény megszületésétől egészen a lezárultáig. Fogadunk eseményeket külső rendszerből is, és belső folyamatokból egyaránt. Ezáltal teljes körű képet tudunk biztosítani a kötegelet kommunikációs kérés végrehajtásáról.
Általánosságban igaz, hogy a szolgáltatások standard interfészeken érhetőek el, azaz HTTP, HTTPS vagy Queue csatornákon keresztül, Soap XML vagy Rest JSON/JSON API formátumban fogadjuk a kéréseket.
Az adminisztrációs felület funkciót jogosultsági szinthez köthetjük, így egyéni- vagy csoportszinten beállítható, hogy milyen szintű felhasználók mihez férhetnek hozzá, milyen beállításokat tudnak megtekinteni vagy módosítani.
Szofisztikált üzemeltetési funkciók érhetőek el a felhasználói interfészen keresztül. A rendszer állapota teljes körűen monitorozható, vertikális és horizontális skálázottság követhető. A Hammy rendszer lazán csatolt, elosztott modulokból épül fel, melyek sorokon (queue) keresztül kommunikálnak egymással. A modulok egy jól meghatározott feladat kör elvégzéséért felelnek és akár több lábon is futhatnak. A modulok futási állapota, sorok telítettsége látható. Sorokból mozgathatunk elemeket, és törölhetünk az adminisztrációs felület segítségével.
Felhasználó teljes körű kommunikációs históriája megtekinthetó, Több szűrési feltétel mentén felhasználói üzenetek és események listázása, azaz kimenő, bejövő üzenetek, kattintások, megnyitások, leiratkozások, ügyfélportálra bejelentkezés, titkosított email megtekintés. Az eredmények exportálhatóak, riportokban megtekinthetőek. A tényleges kiküldött üzenetek megtekinthetőek, metaadatok listázhatóak illetve csatolmányok letölthetőek. Visszapattanás esetén a teljes visszapattanó üzenet megtekinthető, visszapattanás oka elemezhető.
Az üzenet küldésekről statisztikát vezetünk, mely megtekinthető, exportálható, illetve konfigurációval emailben is kiküldhető. Egyedi statisztika igény is megoldható testreszabással.
Digitális Direkt marketing: önálló funkcionalitású üzleti modul, marketingkampányok kommunikációjának megvalósítására.
Digitális Direkt marketing: önálló funkcionalitású üzleti modul, marketingkampányok teljes életciklusának támogatására: tervezés, célcsoportképzés, kommunikáció, visszamérések.
"Doky" elektronikus dokumentumtár: önálló funkcionalitású üzleti modul, ami a Hammy-vel integrált. Dokumentumok és verziók kezelése, üzleti hierarchia szerint. Metaadatok tárolása, teljes visszakereshetőség, integráció más vállalati rendszerekkel.
"Moby Case" ügykezelés: önálló funkcionalitású üzleti modul, ami a Hammy-vel integrált. Üzenetekhez kapcsolt feladatok, tevékenységek, határidők támogatása. Jogosultságkezelés.